Ce ne încurcă să fim mai buni?

Oameni răi? Nu, oameni buni cărora li s-a făcut un mare rău.
Deseori ne grăbim să acuzăm o persoană după fapte,însă niciodată după motivul acestei fapte,pe care, chipurile,persoana ceea rea le-a comis. Nu fac aluzii,vorbesc deschis - suntem cu toții indiferenți și călcăm pe sufletele altora. Da,am făcut-o și eu,însă,în cele din urmă,am înțeles că nici eu nu sunt ideală. Știți ,e un talent care la momentul de față e foarte rar - de a te pune în pielea altei persoane și a o înțelege. Dar,încerc.
Oricum,am ajuns la părerea mea că lumea a devenit rea nu din cauza firii ei,"individuale" să spun așa,ci din cauza influenței societății. Societatea, într-un fel , a format omul nu pentru a-l perfecționa,ci pentru a-l degrada,a-l face egoist, indiferent,inuman,corupt,exploatator. De multe ori privesc oamenii pe stradă,le privesc în ochi și văd indiferență. Un exemplu:"Unui om îi stă rău pe drum,toți îl privesc,scot concluzia "generală" chipurile omul cela este în stare de ebrietate,îl insultă (în sinea lor, bineînțeles) și-și continuă calea. Evident,ar arăta straniu dacă cineva s-ar apropia,și-a propune ajutorul,nu,nici într-un caz,asta nu e treaba mea,el singur și-a făcut-o." și astfel se naște degradarea. Totul începe de la noi. Anume noi ne creăm viața, condițiile,principiile. Mulți (de ce mulți,toți)își formează caracterul prin "foc și sabie",trecând prin nevoi,dureri, suferințe și eșecuri. Iată de ce, formându-ne, trebuie să luăm nu numai ce a fost rău dar și morala din urmă. Odată ce unui om i s-a făcut rău, acea persoană generează o stare de răzbunare contra lumii întregi. Se crează o carapace durabilă înăuntru căreia se ascunde inima frântă. Iată de ce sunt oameni care nu cred în dragoste,își ignoră aproapele,asta e o cauză a certurilor, neînțelegerilor.
Hmm...dacă aș avea posibilitatea de a-mi pune o dorință de Crăciun,aceea ar fi de a cultiva și de a renaște în inimile oamenilor bunătatea,înțelegerea, generozitatea,toleranța -niste calități arhaice care în ziua de azi sunt atât de necesare.
În final, doresc să îndemn pe toți de a fi mai înțelegători,mai toleranți și mai buni,măcar o dată în zi,de a radia nu invidie și ură ci dragoste, bucurie și mulțumire măcar pentru faptul că trăiți ,că savurați sănătatea, acest cadou ceresc care multora le lipsește. Fiți buni măcar de sărbători!

Комментарии

Популярные сообщения